Verhaal

Blijven vernieuwen

De grootste uitdaging waar Picobello voor staat is om hun assortiment te blijven vernieuwen om zo’n ruim mogelijk assortiment aan te bieden om alle klanten met hun eigen stijl van dienst te kunnen zijn.

01

Hun inspiratie halen ze uit verschillende hoeken.
De jaarlijkse beurzen Maison & Objet Paris is een 2-jaarlijkse beurs waar de wereld van decoratie, design & lifestyle samenkomt. Paris is “always a good idea” en kuieren door de straten en genieten van de vele restaurants zorgt al voor een bom aan inspiratie & nieuwe ideeën.

Vervolgens bezoekt Picobello meerdere malen per jaar hun leveranciers om de nieuwe materialen te bezichtigen en vooral te voelen. Een glas moet aangenaam zijn om uit te drinken & bestek moet goed in de hand liggen. Bij het kiezen van porselein denkt het team van Picobello ook aan hun klanten: kelners moeten vlot drie borden kunnen dragen, chefs moeten ruimte hebben om hun gerecht te dresseren en de eindklant moet er aangenaam uit kunnen eten.

Daarnaast kunnen ze ook rekenen op een team enthousiaste medewerkers die graag op citytrip gaan en genieten van een lekker etentje. Ze komen steeds met inspiratie en foto’s terug naar kantoor om zo nieuwe concepten uit te werken en op zoek te gaan naar dat missende stuk in de collectie.

Voor het meubilair werken ze graag met vakmannen om producten op maat te laten maken. Zo ontwerpen ze af en toe zelf maar het grootste deel van het meubilair komt uit het Oosten. Daar combineren ze vakmanschap met vernieuwing. Een top combinatie voor de klanten.

Picobello krijgt steeds een warm hart als ze getagd worden in foto’s van klanten of als er een food fotoshoot geweest is met materiaal van hen.

Blijf zeker Picobello taggen want af en toe zijn er kaarten voor leuke events te winnen.

Meer nieuws